Friday, September 19, 2008

Bersama Seseorang.


Hah! Assallamuallaikum. Ada sihat? Aku tau kau sihat. Kenal dengan wajah ni? Tak sampai hati aku nak ckp : kenal ke wajah org tua ni.. ekkekek.. tak pasal2 kang aku kena daulat. Inilah Yamtuan Negeri Sembilan. Yang kat sebelah tu pun keturunan raja juga. Kalau kat cyberspace dikenali sebagai puteri_sandakan, comel kan? Akulah tu.

Heheheh.. fed up aku, ni dah masuk kali kedua aku buat entry ni. Entry yang pertama macam ada masalah peroblem je. Apakah aku terkena daulat Tuanku? Janganlah. Takut... Baginda yang aku maksudkan di sini adalah Tuanku Jaafar, merupakan Yamtuan Besar Negeri Sembilan Darul Khusus. Sebenarnya entry ini merupakan sekuel dari event Kuala Pilah bulan Julai hari itu.


Sekuel ini merupakan hari kedua event ini, yang diadakan di padang berhadapan dengan Istana Lama Seri Menanti, Kuala Pilah, Negeri Sembilan Darul Khusus. Memang aku tak sangka, aku dapat bertemu dan bergambar bersama dengan Tuanku, almaklumlah, selama ni aku hanya nampak kat tv dan paper saja.


Sorilah, aku masih kurang pandai guna dslr aku. Masih belajar mencari angle setting yang bagus. Gambar-gambar kat sini aku ambil semasa Baginda berkenan melawat tapak ekspo di perkarangan Istana Seri Menanti, Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Hah jauh kau! Nak masuk ke kawasan istana ni memanglah jauh bagi orang luar cam aku ni. Tapi bila dah masuk kat sini, aku rasa happy sebab dapat menghirup udara segar gitu. Tak sangka pula aku akan sampai ke tempat ini.


Credited harus diberikan kepada kakak aku, kerana menjemput kroni datang ke event ini. Kakak aku merupakan penerbit event ini, so tak hairanlah aku boleh snap sesuka hati makcik pakcik jiran tetangga kami. Kadang-kadang, orang akan fikir, orang yang bawa kamera besar-besar macam ini adalah wartawan. Alah, aku snap dan blog-kan ni pun orang pikir aku wartawan. Haisss… bukanlah. Aku hanyalah orang yang suka ambil gambar dan suka travelling. Huhuh… dah lama tak travel ni. Sebulan.. heheheh..


Nampak gambar seorang makcik tengah menyalami Baginda Sultan. Jangan tak tau, di sebalik salam itu, Baginda Sultan menghulurkan sumbangan not RM 100.00 kepada makcik tu. Yang aku dengar makcik tu cakap, dia mengucapkan terima kasih kepada Baginda Sultan kerana pernah membantu makcik tu. Bantuan apa, aku tak pasti sangat. Hehehhe.. aku rasa makcik ni ada PR dia yang tersendiri kot. Aku saja-saja nak snap gambar makcik tu:

PR Makcik tu kot : ha! Bagilah business card, kalau-kalau nak panggil makcik ni berlakon ke?

Aku: Berlakon? Makcik ni berlakon ke?

PR Makcik tu kot : Makcik ni pernah pegang watak bidan dalam drama dulu-dulu. Bagilah dia peluang masuk tv lagi.

Aku : Saya bukan orang filem kak, saya saja-saja ambik gambar.

PR Makcik tu kot : Tak apalah, tolonglah promo sikit makcik ni.

Akakakakak.. dunia! Dunia! Apa nak jadi dah…


Kakak aku pun interprem bersama-sama rakan setugas yang merupakan tulang belakang Negeri.fm

Penuh gaya betul, Tuanku melihat sedang menghirup VICO yang sedap tu.

Bersama taukeh booth VICO.

Warga Bangladesh ini tahu, bahawa ini adalah seorang Sultan.

2 comments:

Anonymous said...

Bukan Sultan lah adik ooiii. Buta sejarah betullah ekau ni. Baginda di addresse kan sebagai DYMM Yam Tuan Negeri Sembilan. Baek ko edit entri ko ni. Karang owg NS singgah, malu ooo. By da way thanks alot for da reputation. Bukan penerbit acara tapi penerbit Konsert Fiesta sempena keputeraan YAM Tuan N9.

Anonymous said...

buta sejarah coz da lama tinggal geografi he..he