Saturday, February 28, 2009

Macam sudah penat.

Semalam aku baca archive seorang blogger. Aku bukan stalker tegar, ah stalker itu kau boleh apply pada mereka yang mengikuti perkembangan engkau. Aku baru saja kena cop macam stalker, yang bikin takut. Sudah terang-terang kamu seorang blogger,aku pula dah announce awal-awal bahawa aku ini pembaca blog kamu, lalu mencabar pembaca dengan soalan: apa lagi anggapan-anggapan kamu terhadap aku? Mungkin aku over-exposed skill observer aku, lalu aku jawab sampai 13 point. Apakah dia terkejut, macam aku dah hit the nail. Macam Huha kata. Lainkali aku tamau jawab soalan macam itu. Kata aku stalker, macam dia tu selebriti berbayar. Ngehh! Sori, aku tidak menyertakan link blogger yang aku maksudkan. Cari sendiri, buwek.

Siapa Huha? Ah, cerita lain.

Aku ulang sekali lagi. Semalam aku baca archive seorang blogger. Simple saja, tidak banyak tentang perkara diri sendiri. Tetapi salah satu entrynya buat aku rasa macam tersentak. Sila rujuk ayat selepas Ngeh! di dalam perenggan pertama di atas. Aku pun macam rasa sudah penat. Tiada pertandingan pun sebenarnya. Tetapi, aku yakin setiap dari kita akan mendapat soalan-soalan kehidupan yang memerlukan jawapan. Tidak boleh tidak. Semua soalan akan menagih jawapan.

Haih. Aku tidak biasa untuk entry bukan straight ini.

Macam rumit. Apabila terasa jawapan sudah diperolehi, pasti akan timbul soalan lain. Begitulah keadaan seterusnya. Terus…terus…terus…dan terus menerus. Soalan dan jawapan akan timbul saling berkait. Sebab itulah aku kata aku macam sudah penat. Kalau bukan menjadi tuntutan, pasti aku tidak mempedulikannya.
Kamu rasa, aku cakap soal apa ni?




















































Klue : buweks.

No comments: