Saturday, February 7, 2009

Siti Aishah dan sehari selepas hujan.






Ini Siti Aishah Binti Salim (budak perempuan). Anak kepada jiran aku. Gambar-gambar ini diambil dan diedit pada pagi tadi. Hari ini sungguh cerah. Beberapa hari sebelum ini, hujan turun mencurah-curah dengan lebatnya. Jadi kira ini, karya pertama aku selepas beberapa hari ini. Aku sangap idea. Gambar diambil secara kandid. Dan aku menerima cadangan dari Facet untuk mengeditnya dalam bentuk hitam dan putih.

Sebenarnya aku tidak suka meng-edit dalam bentuk BNW, bagi aku warna alam ini perlu aku kongsi bersama kamu. Tapi apa salahnya aku berubah angin kan. Er, menjadi ke BNW aku ni? Kepada penggemar-penggemar BNW, sila beri komen ya?


1)Peralatan aku sungguh minimal :
DSLR Nikon D40 dan diedit menggunakan Adobe Photoshop 7.0
Aku tak mampu beli dslr mahal dari ni dan aku tak mampu beli RAM sebesar at least 1 gig untuk menggunakan Adobe Photoshop CS 4 yang canggih macam kamu.
Tapi gambar aku masih cantik kan?
Buwekk..

2) Ya, rumah aku dibina di atas bekas tanah bakau yang telah ditebus guna untuk dijadikan perkampungan. Itu pasal kamu dapat melihat keadaan macam ini.

1 comment:

Anonymous said...

nice pic.. bwt photo bloging..xnak ke? ehehe Mas ko kata suka jalan2kan ambik gambar..apa kata ko tolong aku hihi kalo ko dapat gmbar ORG Sungai apakai baju tradisi atau apa2 la bekenan Org sungai contact aku ya..nak tau pasaltu blehg blog akue tq all the best
adzlancer@yahoo.com