Thursday, February 26, 2009

Tekk lagi:Jiran.

Kerap ber-entry pasal diri sendiri sudah tentu memualkan kamu. Apa kata aku tag kamu lagi? Mari bercerita pasal jiran-jiran sekeliling kamu. Tidak tertakluk hanya pada kawasan kejiranan rumah, bolehlah merangkumi ofismate kamu, hostel kamu, kedai kamu, asalkan tidak kurang dari 100 meter persegi. Ala skop yang kecil lah kan. Kalau kamu mahu, sertakan juga gambar persekitaran jiran kamu. Aduh menarik?

Cek nama kamu:

Kematz

Facet

Kuda Tarabang

Madu Beracun

Seracurly

Pet

Ahmad Buster

Dang Yunos

Kak Angriani

Haris – kau ada blog yang kurang serius ke? Nanti apa kata penyokong ko pulak =))

Adinda Chieka

Kak Maya – sis, kalau ko berani ko jawabla tag ni hahaha.

Mummy As – tunjuk burung tiung ko tu =))


Jiran-jiran aku.

1) Setiap rumah mempunyai kanak-kanak, kecuali rumah aku.

2) Berbilang bangsa dan harmonis – Suluk, Dusun, Visaya, Bajau, Sungai, Bugis dan Kadazan

3) Terdapat 2 buah rumah yang suka main karaoke kuat-kuat seawal 7.30 pagi

4) Hanya seorang jiran yang tidak bewarna hitam rambutnya, kaler oren

5) Kanak-kanak di sekitar rumah aku ini mempunyai bakat dalam menyanyi, serius aku cakap!

6) Terdapat 5 keluarga pesara polis di sini, dan 4 darinya pernah hidup berjiran selama bertahun-tahun di Ibu Pejabat Polis Daerah Sandakan

7) Hampir setiap rumah mempunyai haiwan peliharaan sendiri. Kucing mendominasi segalanya. Kalau kamu tanya rumah siapa yang macam zoo, mereka akan tunjuk rumah Pakcik Yunos.

8) Setiap rumah pasti ada tanaman perhiasan seperti bunga kertas atau kaktus. Tapi kalau kamu tanya rumah siapa macam hutan, mereka akan tunjuk rumah Pakcik Yunos

9) Terdapat beberapa orang jiran yang boleh berbahasa lebih dari 3 jenis bahasa tempatan

10) Saban bulan pasti ada kes kanak-kanak yang terjatuh dari jambatan, dan kebanyakannya berpunca dari kenakalan kanak-kanak itu sendiri. Contoh lain, ada seorang kanak-kanak bernama Ungga telah terjatuh ke bawah jambatan kerana terkejut oleh salakan anjing. Padahal anjing tu menyalak sekali saja. Eh, salah seorang adik aku pun pernah terjatuh ke bawah jambatan. Tanya aku kalau kamu nak tahu cerita sebenar. Hihi.

11) Bukan hanya kanak-kanak, bapa kanak-kanak juga bermain layang-layang. Tetapi mereka bermain layang-layang di atas jambatan saja. Refresh masa lepas yang tertinggal kata mereka.

12) Ada 8 orang muallaf.

13) Hanya seorang penduduk di jambatan kami mempunyai masalah kalau jambatan sedang diperbaiki. Biarpun terdapat titian alternatif telah dibina, dia tetap tidak akan melalui titian alternatif itu kerana jisimnya yang agak lebih sedikit berbanding orang lain. Dia lebih rela turun ke tanah dan melalui kawasan bawah jambatan. Nasib baik bukan keadaan air sedang pasang. Penduduk tersebut adalah aku sendiri. Haha.

14) Ada seorang transeksual yang berkemahiran dalam memotong rambut. Dan, tidak seperti aku, ada boyfriend. Tapi dia ni baik. Biasanya pakai baju t-shirt dan seluar pendek paras lutut. Mak aku pernah nampak dia sedang ber-bra.

15) Keluarga Tator (Tanah Toraja) yang sangat helpful.

16) Where do you want to go? Oh, Meet Uncle Hussein. (Pakcik Hussein adalah ketua kampung sebelah)
17) Aik! Karan tiada? Ya, mungkin lembaga datang.

Kahkahkah. Jawab tag ini kemudian, tag yang lain. Buwek.

7 comments:

Madu Beracun said...

terima kasih atas tag ini =((

`S3R4CURlYl4` said...

`terima kasih keran mengingati kue langsung terus men 'tagg..
`sila rujuk pada page kue.. aku pn tagg ko sb aku kena tag juga..

deemataque said...

MAS pembetulan ejaan nama kue Pert hehetq 4 the tag, aku sebenarnya xberapa paham tag tapi aku agagak jakla hehe nantikan

pert DMQ said...

Cam na ar? susah plak mau carita ko mau tau sebabnya? ko baca di blogku page Siapa Pert.. nama mu punada sana

haris said...

haaa..aku rasa ko silap taip url aku. gmbr masa form 6 tu menggamit memori betul. aku rasa tukang ambil gambar kelas kamu bersyukur kerana kamu budak baik2. kelas kami? mcm gmbar lawatan ke sepilok, itupun setelah hmpit setengah jam tukang gmbar itu memujuk, merayu, dan menggertak kami utk berkelakuan baik.

dOn said...

akan haku mengarangkan....

pert DMQ said...

Mas betul kai tu ku jwb tek mu