Thursday, October 23, 2008

Sandakan. Akhirnya.. Siri 3

Ada teman memarahi aku, kenapa aku tidak memberitahu dia sepeninggalan aku di kota Kuala Lumpur? Maafkan aku. Aku rush dan masa itu aku agak blur. Kepada teman-teman yang dimaksudkan, percayalah. Kita kawan sampai bila-bila. Sampai habis nyawa. InsyaAllah. Di mana pun diri kita selepas ini, persahabatan kita tetap sampai bila-bila.

Hah, kau tengok gambar di atas ini. Ini adalah shoot wajib bagi setiap anak Sandakan yang menggunakan jalan ini. Maksud aku, mereka yang suka mengambil gambar dan mungkin seorang perantau. Ini adalah projek terbaru kerajaan Negeri Sabah di dalam membangunkan slot Timur. Aku pernah menyatakan apakah kerelevanan jalan ini kepada seorang teman. Er.. dia memarahi aku pula. Aku mahu bertanya relevannya, bukan mengatakan pembinaan jalan ini tidak relevan sama sekali. Kamu sebagai anak jati di sini sudah tentu mempunyai jawapan yang setimpal kan? Aku kan baru balik..Salah aku bertanya?


Heheh... langit malam yang agak cantik dan sedikit berawan tebal. Kau tengoklah gambar-gambar ini. Sebenarnya aku sedang berlatih menggunakan shutter setting. Tak menyempat lagi. Kau pikir senang ke nak ambil gambar bulan kalau pakai setting biasa saja? Silap-silap kau takan dapat gambar awan tu pun. Erm... ok lepas ni aku berlatih lebih gigih ok...kesian dslr aku.

Bulan 10 di Sandakan. Kamu bagaimana?

Ini bukan telur ular occay. Ini adalah telur angsa. Hah! kau! Rumah aku ni sebenarnya dah kurang sikit macam zoo. Dulu, banyak haiwan peliharaan parents aku. Tapi sekarang, mereka pun dah kurang sihat, so aktiviti memelihara haiwan ni dah dikurangkan. Tinggal lagi bunga-bunga di halaman rumah ku ini. Heheheh...

Kau yang sudah lama tak pulang ke Sandakan, boleh mengagak di mana tempat ini? Oh inilah Along. Adik bongsu aku.

Perkiraan aku, inilah Bangsar Sandakan. Oh dia ni yang kata. Sila kompemkan? Bangsar Kuala Lumpur di tengah hutan konkrit oi. Ini Sidewalk Sandakan. Ataupun Bayu Sidewalk mungkin lebih sesuai

Jangan tak tahu, adik aku ni peserta finalist Bintang Sandakan fm. wkakakak...promo ke tu ?

Aku tak pandai setting ambil air laut.

Wakakak..

Hehehe... Jeles tak? Sebenarnya, aku belum mengganas nak snapi snapi ni. Maklumlah, ada perkara lain yang lebih penting. Ok, ini saja buat kali ini. Entry Sandakan back for Good sudah habis. Kamu ada idea lain, maksud aku tempat yang menarik di Sandakan ini yang kamu mahu aku ambil / snapi gambarnya? Katakan kepadaku. Aku pasti ke sana.

Lalala...



6 comments:

SiQ said...

nice..aku juga minat snap gambar tak kira situasi apapun..kerna sekeping foto itu akan menceritakan segalanya. cuma aku tak punya kamera canggih. hanya kamera digital biasa2 seja dan kadang guna henpon. wakakaak! kesian bah henpon..adeii

SiQ said...

lupa pulak...welcome home ya!

haris said...

wei mas, amikla gambar dekat rumah2 di sim2. satu lagi promo harga seafood d skan. aku yakin banget, ramai akan terlopong..murah maaa.

haris

kematz said...

mas.. apa kata ko gi ke check point...
situ merupakan simpang tiga paling busy..
senantiasa ada roadblock bongok... wakakkak...

♥andrea isabelle anne reston quiamco♥ said...

aku mau pulang wawawa mau pulang pulang pulang....aku mau pulang....pulang pulang pulang...

lily said...

kak mas memeng pandai menangkap gambar heheh...
kalu sy tangkap suma kebanyakan blur huhuhuuu..
suma gambar2 yang kakak tangkap ada edit kah ni??