Tuesday, October 28, 2008

Little Farewell Dinner for me.

Tribute to all my frens:

Dina, Beck, Zue, Blank, Ed, Chiyen, Nonie, Zura dan Kojie.

Terima kasih kerana sudi bertandang ke rumah sewa ku. Aku sungguh gembira kerana kamu semua. Nah sedikit msg untuk kamu. Da...
Tarikh: 13 Oktober 2008 (Isnin)
Tempat : Rumah sewa lama ku, Balakong.

Hai kamu? Chiyen..aku tau rumah aku tiada furniture..tetapi aku yakin kamu seorang rakan yang baik kepada semua orang. Sedikit menyesal kerana lambat mengenali kamu, walaupun sudah bertahun mengenali id YM kamu. Kalau tidak, mungkin sudah banyak aktiviti yang boleh kita buat untuk para perantau seperti kita kan. Opss.. kamu sudah menjadi penetap di Semenanjung Malaysia.. Oh! Semangat Ke-Sabahan kita tidak pernah luntur kan?

Hai dina yang disayangi, kau pula apa kabar? Maaflah. Aku sedikit kebingungan semenjak balik ke sini. Segala akan kembali normal bila aku sudah bersedia dengan ideologi ku yang lagi segar. Kamu, jangan gaduh-gaduh di sana ya. Terima kasih kerana sudi memasak untuk dinner yang kecil itu tetapi cukup bermakna buat aku. Sangat-sangat bermakna. Jangan lupa pulang ke Sandakan, bila sampai waktunya. Aku rindu kamu, kamu tahu?

Hi hi Blank. Kamu pun apa khabar? Aku dengar kamu berada di Keningau sekarang ini? Bercuti semester bukan. Apa yang aku rindu tentang kamu? Hahaha.. aku rindu bila kita semua keluar berjalan-jalan di kota keriangan. Bersama teman seperti kamu dan yang lain-lain, buat malamku begitu bermakna. Kamu hati-hati bila memandu ya. Kamu perempuan, jadi kekuatan kamu begitu sedikit. Pesan aku, kalau mahu memandu biar berani. Hahaha...

Ini Baby Tasha. Semoga bila besar nanti, kamu jadi seorang yang bijak. Bukan hanya bijak berposing di depan kamera, seperti sedikit masa dulu.. tetapi seorang anak yang taat kepada ibu kamu. Jaga adik baik-baik. Jangan nakal-nakal.

ini.. si hottiest dari Sandakan. Sudah lama tidak nampak di ruang cyber. Dengar-dengar, sudah bekerja dan lappy mengalami masalah teknikal. Oh! Aku sangat rindu kamu. Aku masih ingat tatkala kamu menangis bila memeluki aku, saat kali terakhir kita berjumpa di rumah aku itu. Kamu tahu, aku pun mudah menangis bila dipeluki. Tidak kiralah, ahli keluarga, teman-teman mahupun stranger. Hahahah.. Seriyus. Aku nampak ganas, tetapi aku memang mudah menangis. Kamu, jaga kesihatan itu baik-baik. Jangan lupa pesanan-pesanan yang aku bagi kepada kamu, ingat orang-orang di sekeliling kamu. Nakal betul dia ni!

Kepada kamu ni, memang susah sangat mahu diambil gambar. Ah~ Kamu pun jangan nakal-nakal hah! oh! aku akan rindu kamu, sebab dulu kan kita selalu keluar. Well, kurangkan merokok, dan belajar rajin-rajin. Bila sudah berjaya, jangan lupa bersyukur. Aku akan selalu rindu kucing-kucingan kamu yang sangat kiut dan berkaliber itu. Hahahah... jangan selalu jadi lelaki setia. Kamu akan rugi. Cis...sori, aku pinjam ayat orang lain.

Hai bakal pengantin...sampaikan salamku pada Mamang ya. Tak lama lagi bakal menempuh alam rumah tangga. Tak apa, zaman sudah maju. Jangan lupa send / emailkan aku gambar majlis bernikah kamu nanti ya. Maaflah, aku sudah kembali ke kampung halaman ku lebih awal. Kalau tidak, aku pasti ke majlis kamu untuk mengambil gambar. Kan, aku suka mengambil gambar. Herm..semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat ya.

Nama kita memang nama yang boleh digabungkan. Hahaha.. Ini lagi seorang. Sudah jarang benar aku lihat di Yahoo Mesengger ku. Bz ke kamu? Kalau ada masa, kirim-kirimlah kabar. Untuk aku, yang jauh dari kamu dan kamu semua. Hai... aku akan rindu masa-masa terakhir kita semua.
Ini bekas rakan serumah aku dulu. Zura dan Kojie. Dua-dua orang Perak. Haiss....Sorila, masa tidak mengizinkan. Aku pergi begitu cepat tanpa sempat melipat ketupat bersama kamu. Masa lepas yang kita tinggalkan...aku akan rindu semua itu. Hais....apa cerita untuk masa depan ya?

oh kepada Beck..aku lupa kepada kamu. Waa...rindu tau. Aku akan rindu saat kita membelah malam mencari saingan untuk disaingi. Ahahahahah...rindu bersama teman-teman yang lain. Jaga diri baik baik occay.

5 comments:

♥andrea isabelle anne reston quiamco♥ said...

mas gue kangen bangfet ma kamu wawawawa.....nantikan my latest updates....missyah babe..mwah mwah mwah

Ron Veronicazo said...

how i wish i was there that night to hug you.
i really miss ya babe. damn missing you.
perkenalan itu sungguh amat singkat tapi yang aku harap, semoga jarak takkan pernah memutuskan persahabatan kita.

aku sentiasa sayang dan rindu dengan seorang mas. u has taught me a whole lot of things and 4 that, i really wanna thank u. thanks for being there for me during my hard times. tanpa kamu aku pasti sudah jatuh dan tak akan bangkit lagi. u r the best.

sorry 4 everything if i hv ever hurt u in one way or another.

friends forever.

Anonymous said...

Jean: Hi Mas, Apa kabare mu d sana?..saya n mamang sihat2 saja dc ni..dan utk pengetahuan mas.tanggal 28okt08 saya tlh memeluk islam.alhamdullilah semua berjalan dengan lancar.Insyallah bulan 12 akan melansungkan pernikahan aku.Take care my fren,...regards-jean+mamang

Anonymous said...

Baek punya adek! just a tribute 4 r frewnz but not to da those who become ur babu 4 cleaning up ur mess b4 u fly2 back to sundaykent. Sigh! Bosan!

l_i_g_o_n_g@blogger.com said...

best..tersentuh jiwa keprenan ku..uhuhuh