Wednesday, May 28, 2008

MODE : Diri sendiri.




@nangisaku tau, mungkin aku tidak secomel Dian Sastrowardoyo (jauh sekali perbezaannya) ... tidak sepetah Cheryl Samad bila bercakap, tidak sekaya Madonna, tidak kreatif seperti Sue Ann Joe, tiada suara menawan seperti Stacy-pemenang-af-6 .... wah... apakah aku ini sebenarnya?

Tiba-tiba otak aku dilanda kebekuan idea untuk membuat entry. Sudah banyak gambar diambil dan diedit, tinggal lagi aku mengayam huruf di sini. Akhirnya, gambar ini menjadi subjek entry aku kali ini. Oh! Apakah hidup ini bila tiba-tiba aku membuat perbandingan dengan selebriti yang aku sebut di atas sebentar tadi?

Otak beku. 3 hari bercuti sebelum ini belum mampu buat aku dapat berfikir secara normal. Mana tidaknya, hari Sabtu yang lepas aku minum segelas panjang kopi- o kaw-kaw baik punya. Bila aku tak dapat tidur, aku makan ubat selesema pula dengan harapan aku dapat tidur dengan nyenyak. oh! Tidak terjadi rupanya ketiduran itu. Malahan, tiba-tiba aku terasa di awang-awangan. Tambahan pula, stress di tempat kerja dan sedikit masalah diri membuat aku begitu 'sakit'. Mungkin itulah rasanya bila orang kata, mengambil dadah dapat mengurangkan sedikit pemikiran yang kusut.

Isk! Bukan aku ambil dadah pun. Gila apa! Aku cuma overdose kopi-o-kaw-kaw berlawanan dengan ubat tidur @ ubat selesema. Lupa sedikit masalah-masalah yang menimpa, tapi bila aku bangkit semula, aku akan memikirkan perkara-perkara itu semula.

Kesan dari perbuatan tidak sengajaku itu masih berlarutan sehingga ke saat ini. Ditambah lagi dengan sarat migrain yang tiba-tiba menyerang. Ingin aku pergi berenang ke mana-mana kolam renang.. apakan daya aku tak boleh berenang kerana tidak tahu berenang. Seakan lawak apabila aku disuruh pergi JOGGING oleh seseorang bila aku mengatakan aku sedang bosan. Aduh! Seumur hidup aku, rasanya pergi BERJOGGING tu boleh dikira, dan takan lebih dari 10 jari jemari tangan aku ni.

Aku tau aku GEMUK, tapi setiap hati aku akan meluangkan masa 30 minit - 15 Minit siang = 15 Minit Malam, untuk berjalan kaki. Maklumla, pergi dan balik dari kerja, aku akan berjalan kaki dari simpang luar jalan utama ke Kuala Lumpur, ke kawasan perumahan aku. Herm... tak salah dia membuat cadangan menyuruh aku berjongging, tapi sebenarnya aku dah tak pernah berjogging dalam beberapa belas tahun ini. Hahahahha....

oklah, aku mahu tidur semula. Aku ada 2 jam lagi untuk melelapkan mata, biarpun fikiran ku sedang kusut. mahu - bermimpi - seperti - sang - puteri -yang - hodoh - berjumpa - dengan - kamera - idamannya. Tut...

4 comments:

Miko Yamaguchi said...

mahu - bermimpi - seperti - sang - puteri -yang - hodoh - berjumpa - dengan - kamera - idamannya.

sungguh lawak pernyataan ini....we're in the same lane baby..muahahahah...

LOVE is forever.. said...

ko memang cantik, menarik, ko memang gemukkk....just kidding....u r too sweet....ok

KeMatZ said...

jogging... jom jogging... tapi aku pun dah lama tak jogging... last aku jogging zaman dip kot kat uitm.. tu pun terpaksa... wah...

ag_concept said...

Mas your web site is great so pls email to us u in person k ag_concept@yahoo.com