Sunday, March 30, 2008

MODE : Seminggu Sekali

Hari ini aku demam.. sedih pun ada bila mengenangkan nasib di perantauan..muhahhaa.. pagi tadi semasa bangun, aku mendapati terdapat Hingus Kering di persekitaran dalam hidungku.. patutla aku telah mengalami gangguan pernafasan sejak malam tadi.


Kematz, dia kata dia saja nak jeleskan aku

Ya! Dah seminggu tak update entry. Erm.. disebabkan kepenatan badan sepanjang minggu ni, aku harus tidur awal setiap malam. Ntahlah..banyak juga perkara yang berlaku, tp belum sempat diedit masuk ke dalam blog.

Nasi Goreng Udang + Ikan Masin + Belacan + Pedas : SEDAP!

Mari bercerita:

1.Ada seseorang mamat kat opis aku tu, apaka benda dia tu..opkos la manusia pun. Herm.. bos tegur dia, apasal lewat masuk opis pas rehat, dia kata dia p solat. Bos pun kata, suruh ikut punctual time. Tetiba pula, si mamat ni marah-marah sampai cerita dia dah jadi berlainan version. Yang tak bestnya, dia kaitkan nama aku sekali di dalam penceritaan masalah dia tu. Esoknya, dia ambil keputusan nak resign. Maybe dia pikir, bos akan pujuk dia kot…hahahaha..macam kesialan jer aku rasa bila dia ckp : SAYA-MEMANG-NAK-KEJA-SINI.. hehehehe… ko pikir ko resign, orang lain akan jadi susah ke.. aku lagi suka ko resign, tak ada la semak pala otak aku nak dengar sora-sora ko yang macam kesial tu. Hahaha.


Suatu petang di Kuala Lumpur.

2. Bos aku panggil aku masuk kat dalam bilik bos besar. Aku pikir apakahalnya. Erm.. good news for me, bos aku dah naikkan gaji aku.. syukur alhamdulillah. Bukan sikit2 dia naikkan gaji aku tau.. bos besar aku bagi tgk testimonial aku, markah aku per 20, kebanyakannya 16 -18 jer.. heheh.. syukurla kan.. then aku tanya bos aku pasal peformance aku: kalau tak bagus, takan I kasi naik sampai ini banyak…lalalala…. Happy..
inilah bangunan OPIS aku ... lalalala



snap dari Jalan Sultan Ismail

3. Anak sepupu aku meninggal dunia – Mama called aku bagitau berita ni. Hermm.. semoga Tuhan akan merestui perjalanan dia yang seterusnya. Even dia berlainan agama dariku, dia juga manusia kan.. doakan saja kesejahteraan hidupnya..


kaki-kaki KL-rian?

4. Jatuh Cinta Pandang Pertama – hehehe.. tatkala di suatu hari aku menaiki bas Rapidkl balik ke Balakong. Ada la sorang mamat india (hensem la juga) telah membuli sorang budak cina. Mungkin budak cina tu tak tersengaja langgar dia. Bila mamat india tu dah turun, maybe dia terdengar budak cina tu say sumtink yang buat dia naik bas tu semula. Then ada la sorang mamat Jawa ni (ya! Kompom Jawa) cuba protect budak cina tu terus dari kena buli. Walaweh, dah la Mamat Jawa tu hensem cam stok Dewa19, dengan cara dia macam tu buat hati aku teruja..hehehe..serius aku dah jatuh cinta pandang pertama kat Mamat tu…hahahaha..


aku suka tempat ni.

5. Aku demam- hermm.. maybe kesan semalam kot..hehehe pas aku kerja halfday, aku g jalan2 kat Pavilion.. aku pikir tempat tu jauh…hahahah rupanya seberang jalan dari opis aku je.. tetiba aku terperasan cam aku kat over the Malaysia pula…suka bebenor aku jalan kat situ. Tambah-tambah lagi bila nampak Planet Hollywood kat situ. Bole la aku g tgk live band kan? Kan? Kan? Sepanjang ari ni hujan jer… okla.. bila dah duduk rumah hari Ahad, mesti terasa bahang kepanasan sinar mentari.. maklumla, bilik aku menghadap matahari terbit..


Pavilion, Kuala Lumpur. Besar Gilaks!


Teruja bila masuk Pavilion ni.


Planet Hollywood, Kuala Lumpur.


Kami sama.



Aku suka tengok cara Abang RapidKL ni bercakap. Macho!


Pokok ini sepi.


Bila demam, tak ada mood nak menulis. Ada sesiapa yang bersimpati kepada diriku?


5 comments:

:: cheezzy cheese :: said...

uwaaaaaaaa fiq mentor!! aiyoo suke ke KL ni dik non? i dh naik jelak dgn kl ni, bhkan rase nk brambus jer dr Msia.. tekanan ok?

bila demam.. TIDO! x pikir apa2 dh..

Jannah said...

Le Fiq ke tu? Dia pakai wig ke? Bukan botak ke mamat ni?

Hey thanks for linking my blog to yours. I dah link balik your blog kat my Linking Me Linking You blogroll.

Bila demam kurang menulis tapi tamboh gambo kira compensate le dak?

Anonymous said...

Bestnya kan jalan2 tak kerja.
Congrats naik gaji!

Anonymous said...

Fiq was my classmate. I got some pics of him while we were escaped from skool.Paint The Bandar Reds.lol.

Anonymous said...

salam mas..alalala sian nya aku tgk pic kamu ya sedang sakit tu..
tu la tamo makan ubat..wakaka
tapi sekarang ni da ok kan ;)..

mas..nnt aku p kl kau bawa la aku jalan2 di pavilion..nda pernah ni p sana...wakaka
terasa jgk mau tgk sana ba..tapi teda yg teman kan..heheh

ok la mas..nak tidur ni..
nnt kalau update lagi blog kamu
bagitau ya..:D
ok mas..assalamualaikum