Sunday, March 16, 2008

Apa itu Panoramio.com

Ya! Hari ini hari Ahad. Mengantuk pun ado, tengah semangat buat entry pun ado. Tiba-tiba idea datang mencurah-curah bila aku chatting dengan sorang budak dari kampung aku. Budak Sandakan.. seronok juga bila chatting dengan orang sendiri, tak perlu pening aku nak memikirkan ayat bagai spiking dalam bahsa len. Masa aku tengah chatting ng Encik Art-Line, tiba aku rajin pula nak bagi tunjuk website Map Google ni.. hahahah.. dia pun dah rasa best bila tgk benda ni. Kepada korang yang jadi pembaca entry ni, marilah kita menerokai dunia kita.

Selamat datang ke Panoramio.com, di sini kita boleh men-register-kan kampunheheg kita sendiri. Lihatlah, betapa kampung saya yang kecil itu, sudah saya registerkan di mata dunia cyber..heheheh..nampak cam hebat je kan.. tapi sebenarnya benda ni berguna kepada kita. Bolehlah kita memperkenalkan kampung kita yang terpencil serba indah itu.


unik tak rumah saya? perkampungan di atas air

Tanda merah tersebut adalah kedudukan rumah saya di mata ASEAN

zoomkan pakai arrow tu-zoom in-zoom out

tu dia rumah saya, tersusun kedudukannya biarpun perkampungan atas air




Sila tekan LIL PARADOE di bawah untuk meletakkan komen anda.

5 comments:

KeMatZ said...

benda ni update ke.....
hehehehe.... ko duk kat kg atas air rupanya... kat ngan buli sim sim... sim sim tu siapa ye... kesian dia kena buli....

Anonymous said...

hehe..sia impikan blog mcm ni..
unik!!

13may said...

waaa....nampak menarik sgt!

Perempuan Pemimpi said...

@ kematz - tu nama jalan dan tempat la Jalan Buli Sim-Sim heheheh.... si jalan tu buli si sim sim kesian ..isk..

@ Alee - Terima kasih atas pujian tu, buat aku jadi semangat nak menulis lagi

@13 May - Bro bila nak update blog tu...hehehe ..tak sabar nak tgk entry seterusnya....try panoramio la bro...boleh detect tempat dating dulu2..muahaha

Anonymous said...

Ko tinggal sim2 rupanya...

Pernah ka aku nampa ko ar?Twitching*