Thursday, March 20, 2008

Bukan Puteri Lindungan Bulan.

Ada 3 peringkat cherita.

[…DEWA: Selimut Hati…]

Sengaja aku slowkan player aku, nak ambil mood nak buat entry. Heheh. Hari ini hari Maulidur Rasul. Hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W. .. aku hanya berada di rumah, sambil layan muzik, blogging, chatting, surfing dan.. er.. sebagainya. Biasala, esok keja semula, sabtu pula halfday. Oh! Indahnya kalau hari Sabtu tak payah kerja.

[….V.E: Kerna Sayang…]


Cherita Peringkat Pertama:

Semalam, seharian di opis, memang bz gila. Tapi syok gila, bila salah satu little function aku tak menjadi. Bengang pun ado juga, bila seseorang tu mengarah-ngarah aku.. herm bosan eh! Aku pun ada portfolio keja sendiri, bila dah kena macam tu, maksud aku, all the things that seseorang asking aku, aku pun naik bosan la. Macam dia sendiri tak boleh buat, takan dia tak tau aku tengah konsentret buat paperwork function derek seminggu???? Fak OFF…

Lepas tu bole pula mengeluh sambil hempas-hempas barang… walaweh, aku malas nak ambil tau, sbb aku mmg konsentret nak buat keja. Sbb kalau paperwork yg aku buat tu salah, seluruh paperwork kena buat amendment dan akan menyusahkan org lain. Lantak kau la…

[…PETERPAN: Tak Bisakah…]

Cherita Peringkat Kedua.

Balik dari opis. Baru aku perasan, semalam aku tak dinner, pagi tadi pun makan bun. Punya bagai kelam kabut terlewat ke opis. Herm.. sepanjang jalan yg biasa aku lalu pun, stok nasi lemak dah tak ada. Oleh yang demikian, aku just beli bun kat KIOSK. Herm.. oleh yang demikian, sebelum naik bas pulang ke rumah, aku pun singgah makan bakso kat gerai depan hotel Swiss Garden.. tak jauh dari stesen bas biasa aku. Lantakla, aku dah lapar.. dari aku menanggung derita kelaparan sepanjang perjalanan balik ke Balakong kan. Bakso kat situ hanya berharga RM 3.00. em.. mahal la juga, tapi mungkin dia ni berstatus BAKSO TENGAH KL kot.. hahaha… rasa dia? Erm.. boleh la, tapi tak sesedap bakso kat kampung aku SANDAKAN.

Nak naik kemuntah-an aku bila tertelan sayur. Aku bukan tak makan sayur, Cuma aku tak suka sayur dicampur ke dalam bakso.. ahhaha.. tambahan pula, bila sayur yang dimasukkan ke dalam bakso tu adalah sayur jenis berbaja. Wowowow… naik kembung tekak aku hah! Pula dah, campur sekali ng taugeh… oleh yang demikian aku mengambil keputusan untuk mengenepikan sayur-sayuran tersebut yang boleh mempengaruhi rasa bakso itu. Hehe.. just sitting and eating alone.

Check handphone.. ow.. got 2 miscalled from somebody. Hehe. Mesti dia stucked kat Maybank lagi.. yeah, as he said dalam YM semalam. Well, nak ajak dia makan, tapi takut dia tak makan benda2 ala tu..hahaha…

Encik @: halloooo
masze san:

masze san: miscalled?
masze san: y?
Encik @: nothing..

masze san: having bakso alone
Encik @: who
Encik @: u

masze san: ya la
masze san: aku lupa off silent mode aku
masze san: dats y tak pick up
Encik @: so, where r ur now
masze san: rumah lor
masze san : aku pikir nak ajak ko makan bakso, tp aku rasa bukan taste ko
Encik @: i love bakso wat

masze san : ya la tu
Encik @: hello
masze san: ya hello
Encik @: sabahn ba ni
masze san: ok next time go wiv u
Encik @: tp nda tau la bakso sini sama ka nda
masze san : nda sedap biarpun habis
masze san : tmpt td tu bit ok la
masze san : nanti ko tgk gambar dalam blog aku
Encik @: check...

masze san: nanti dulu
masze san: belum siap
Encik @: alala..
Encik @: kasi siap dlu
masze san: hehe
Encik @: baru promote
masze san:
masze san: kasi jeles ba aku makan bakso
Encik @: slruppp...
masze san: dia letak vege

masze san: nda sedap
Encik @: org indon ka yg buat
masze san: ya
masze san: real jawa
Encik @: teringat bakso di sabah


But he said that, bakso bugis at Jakarta much more very the sedap. Ahaks. Ya la tu, be APPLE TO APPLE la…cerita sampai ke Jakarta.. aku tak pernah pergi la…hahahaha… herm… banyak tempat aku dah merasa bakso, aku rasa the greatest adalah kat kampung aku.. memang very the sedap-TOS. Pure Javanese yang buat, I wished ada somebody kat Sandakan can snap picas for me, nak dimasukkan ke dalam blog ni.. promo bahawa Sandakan ada Bakso yg best gilak.. trutama sekali kat gerai2 Batu 2 ½ Kampung Muhibbah.. er.. ada lagi ke tempat tu?

[…silent mode…]

Cherita Peringkat Ketiga.

Hari Maulidur Rasul. Dah pukul 2 dah. Pagi tadi, aku terlewat bangun. Padahal semalam aku tidur awal..macam biasala.. maybe aku penat kot. Pagi tadi, lepas bathing, aku masak mee goreng… saja je.. mee kuning tu aku dah siap2 rebus sebelum aku masak semula.. rasa NGERI kalau tak rebus dulu sebelum digoreng. Rasa kapur atau wax pun ada..hahaha…bila dah rebus ni, sedap je dimakan sebab dah lembut… oh ! eksperimen aku berjaya.

Awal pagi tadi, mama telepon. Menyatakan rasa kerinduannya kepadaku. Herm… ya.. aku naik sebak. Maklumla, dia kata aku ni anak dia yang tembam yang dirindunya…hahaha.. dalam keluarga aku, tak ada yang bleh compete aku… bab-bab saiz jisim la..kesian aku..hahaha… tapi ada satu berita yang buat aku terkejut. Mama membawa kabar itu…

Kak Liahim menjadi lumpuh… K. Liahim adalah berpangkat anak saudara kepada Mama. K.Liahim saudara mama yang kerap melawat mama. Kesian dia.. even kami berlainan agama, tapi kami saling mengambil berat… Mama kata, K.Liahim mengalami gangguan saraf tunjang dari kepala ke kaki. Aku pun tak pasti.

masze san : dapat berita tak baik dari mom saya pagi tadi
Dato’ Dari UK:
masze san : sepupu saya jadi lumpuh
masze san :
Dato’ Dari UK: Accident..?
masze san : no
masze san : tiba2 jadi begitu
masze san : uraf saraf dari kepala ke kaki rosak

Dato’ Dari UK:
Dato’ Dari UK: Umur..?
masze san : 30's la
masze san : pempuan
Dato’ Dari UK: Muda lagi...biasa jatuh..?
masze san : tak
masze san : tiba2 dia macamtu
Dato’ Dari UK: Tak mungkin Putri.
Dato’ Dari UK: Mesti dia ada sejarah.
masze san : mungkin la
Dato’ Dari UK: Sorry, wifi x stable pagi ni.

masze san : its ok
Dato’ Dari UK: Tetiba setting pun lari.
Dato’ Dari UK: Hmm...
Dato’ Dari UK: Apa jugak ya.
masze san : tak pastila
masze san : dia seorng yg kuat bekerja
Dato’ Dari UK: Biasanya, either pernah accident (jatuh, terlanggar) atau virus infection
pada tulang belakang.
masze san : mungkin
masze san : tp mak saya kata dia rajin jalani terapi
Dato’ Dari UK: Terapi, knp dia buat terapi..?
masze san : kan dah lumpuh
masze san : mak kata skrg ni bit ok la

rasanya, ingin saja aku pulang ke kampong sekarang ni. Aku terasa soul aku mmg dah sampai kat sana. Rindu Bapa, rindu Mama, rindu Along, rindu Rumah, rindu bayu laut Sandakan, rindu kampong, rindu my childhood…

[…menangis..emo…]

Entah, kenapa aku begitu emosi kali ni… mungkin sudah sampai masanya aku akan pulang ke rumah. Setelah selesai semua misi aku ke sini, aku akan kembali ke sana. Mungkin tidak kurang dari jangkamasa 5 bulan lagi. Aku takan peduli cakap-cakap orang:

Tiada kerja..Tiada masa depan…Tiada kehidupan…Bla..bla…

FUCK OFF ok!


Rezeki ada di mana-mana. Aku percaya Allah sentiasa melindungiku. Tak kisahlah a
ku berada di mana sekalipun, kalau akal dan fikiran digunakan, insyaAllah, aku akan perolehi yang lagi baik dari hari ini.
Penangan Kopi IndoCafe yang aku minum pagi tadi begitu menyengat… Migrain ka aku?


Sila tekan perkataan LIL PARADOE di bawah, untuk membuat sebarang komen.

9 comments:

KeMatZ said...

hemmm... sedapke bakso kat sandakan tu.... cousin aku tak pernah bawa pun... harus tak best... hehehehehe kalau best mesti dia dah bawa.....

hehehehehe rindu bangat ke ko kat sandakan tu... huhuhuhu.....

Anonymous said...

ishhhh..sedihnya akak nampak bakso tu..akak teringat masa kat sabah 3 bulan akak tak penah makan bakso huhu....

Perempuan Pemimpi said...

@kemats - mesti sepupu ko bukan sandakan tegar..hahahha...best gila bakso kat batu 2 1/2..hehehe

@kak ramlah - oleh yang demikian, kembali la ke sabah..hehehe

Miko Yamaguchi said...

sandi la juak gambal bakso tu...menjilat sampai ke tapak kasut...

Anonymous said...

pok....klu aku kan...menyesal tgk bakso tu....kesian...sini punya bakso lagi sedap....


kesian ko pok...bakso mcm sup ayam jadi santapan ko sana....ndada fill btul la....huhuhu

^aNgRiAni^ said...

hi...thanks coz gi blog kak riani. anyway, sedap sungguh bakso itewww...owang sandakan ka? ermmm kak riani ada makcik di sandakan...sabahn juga laa nie...kak riani suka makan soto ayam. all time faveret. nak kak riani belanje??? jom gi kk...

Perempuan Pemimpi said...

@Miko Yamaguchi - hahaha..jan jeles ok! bah nanti kita pergi makan di gerai bakso tu..

@ anyno @ pok @ juli - ko lagi mengasi jeles aku ka ni..muagagaga

@ kak angriani - hehehe...akak pun sabahan juga ka, ya ya hidup sabahan...good luck ever after

:: cheezzy cheese :: said...

uikkss.. nmpak sedap la plak bakso tu, rasenya dh lama tak mkn.. waaaa org sabahan kaa? kira ni geng dgn kak belladonna kita la kan? i prasan u pon ada link blog dia.. hehe :D slmat brkenalan

13may said...

best plak tengok botol indocafe tuh...

tapi aku lebih suka nescafe!

hehhe