Thursday, September 3, 2009

Titik-Titik Masa Kassim Selamat



Suatu pagi yang dingin, sedang ibuku sibuk di dapur membuat sarapan pagi, aku pula sedang terkebil-kebil masih di atas katil. Sudah seminggu keluarga aku diserang penyakit sakit mata. Aku pula baru 2 hari. Dilong-story shortkan cerita, macam aku rasa ada air bersuam-suam keluar dari mata. Tapi aku tak kaget pun, sbb masa tu aku mmg dah 2 hari sakit mata.

Aku bangkit dari tidur, dan tgk cermin.


Astaga, anak aku. apasal ni??

Kak..kak..kejap....(prengg prengg prengg)...

Apa lagi ni abang?

Nah, ko ambil garpu ni. Kau jadi Kassim Selamat pagi-pagi ni.

Aku pergi Hospital Duchess Of Kent untuk buat pemeriksaan. Masa tu masih di bangunan lama. Doktor-doktor kat situ taknak terima kes aku. So, kena la aku pergi Klinik Pakar. Bila aku sampai ke Klinik Pakar (bahagian hal ehwal mata ni), mula-mula tu mata mmg payah nak tengok clear la. Tapi bila ternamfak doktor2 pelatih yang hensem belaka, tiba2 mata jadi clear pula..hahaha lawak.

Doktor pakar pun pelik ng keadaan mata aku tu. Macam gambar di atas, macam keluar air mata berdarah. Sakit tu tidak, tp keadaan menakutkan beb. Darah hidup tu..Masa aku sakit mata tu pun, tak ada la aku rasa horibel sangats. Sakit mata yang biasa-biasa saja. Jadi, aku diberikan ubat khas untuk kurangkan pengaliran air mata berdarah tu hahaha.

Korang jangan kagetan kalau menemui masa-masa macam ni. Rilek ja dan ke hospital ok.

4 comments:

KeMatZ said...

awat ko tak snap gambar ko... motif tepek gambar nigger mana ntah... hehehehe

xplorer said...

ha ha ha .Itu bukan sakit mata namanya kalau baik bila tgk mamat hensem.itu namanya dah patut dah berkeluarga dah skang ni , he he

Perempuan Pemimpi said...

kematz- masa tu aku tak gila kamera lagi. kalau tak, sure ko terharu aku jadi kasim selamats versi pmpuan :))

bro explorer - haih. carikan saya satu.

dOn said...

haha... mcm menangis darah jak xD