Wednesday, April 30, 2008

MODE: Happy?


Gambar tanpa edit. Bukankah lebih bermakna?


kita tak tau apa terjadi di masa depan
hari semalam kita berharap
hari ini kita gembira
hari esok.. penuh teka teki.

apa yang mahu diharap lagi
sekiranya bayangan itu sudah ada
tapi bagi diriku
aku percaya apa yang ku lihat
bukan apa yang aku fikir
melainkan penciptaKu..

jangan..jangan..jangan..
mungkin itu sudah takdir
yang terbaik..
biarpun ia mendatangi dirimu
dan diakhiri dengan kerelaan
belajar menjadi manusia tabah
meskipun bukan yang terbaik..

larila..larila..larila...
larila ke mana sekalipun
kalau dirimu tidak seberani aku
jangan pernah berharap
rama-rama akan mendatangimu...
biarpun kadang2 rama-rama yang cantik
itu membohongimu..
sebab itu aku hanya berharap
pada Sang Kupu-Kupu..
tidak indah tetapi mencuit hati..
menggembirakan diriku..
kan itu yang aku mahu?

No comments: