Saturday, September 29, 2012

Kau, yang dibenci.


Tadi saya dah taip panjang berjela, tapi dah padam semula. Menulis tentang rutin kebelakangan ini. Sekadar tajuk gah. Tulisan tadi membuat saya loya, mengingatkan perkara-perkara yang tidak elok. Saya cuba untuk mengurangkan tulisan hal-hal manusia sekitar saya. Kalau ada pun, mungkin ianya bersifat jelmaan dalam bentuk ayat yang lain. Terlalu banyak pahit maung yang saya hadapi semenjak kebelakangan ini.

Tanpa sedar, sudah hampir 7 bulan saya merantau menyambung pelajaran. Tinggal berbaki beberapa bulan lagi, saya akan meninggalkan gedung ilmu ini (bukan perpustakaan). Saya harap semuanya akan berlalu dengan tenang. Tempat sekarang ini banyak mengajar saya bersabar. Malahan sampai takat berdiam diri. Peralihan dari satu kelompok ke kelompok ini memang begitu payah saya adapt.

Masa depan? Saya kurang pasti. Teladan yang saya perolehi dari tempat ini membuat saya berfikir dua. Manusia lain menyuruh saya berfikiran positif tentang apa juga keadaan. Saya akur, tetapi lama-lama saya pula jadi confused. Entahlah.

Hari ini saya melayan lukisan. Saya masih melukis objek tiruan dari internet. Cuma mungkin ada beberapa bahagian yang ditokok tambah dan dikurangkan. Saya gembira dengan hobi baru ini. Dan harap, bakat melukis saya sentiasa bertambah baik.

p/s Hanya 2 perkara yang saya suka di sini
1) Pantainya
2) dan ?



1 comment:

EB said...

Sabar tu indahkan..
Smoga dipermudahkan urusan..
^______^