Monday, January 4, 2010

ini 2010, kamon la.


Aku sukakan hari Isnin, rasanya tidak pernah tidak menyukakan hari Isnin. Tapi bila aku tgk Facebook aku dihiaskan dengan perkara seperti ini, aku rasa aku kesian sangat dengan mentaliti macam ini. Aku rasa lebih baik saja kerajaan mengarahkan agar tiada lagi sekolah-sekolah komuniti kaum macam ni. Cuba nak tengok, hasil dia macam mana. Boleh ke anak kau bercampur dengan kanak-kanak melayu yang suka makan kuih karipap, boleh ke anak kau bermain di padang dengan kanak-kanak india yang bermata besar? Atau sebenarnya kau takut budaya turun temurun kau akan hilang? Aduh, ini 2010. Sepatutnya ibubapa lebih kritis dan terbuka. Dulu aku keja dengan bangsa ni.. aku boleh kata aku sebagai bumiputra boleh berkomunikasi dengan mana-mana client berbilang bangsa. Tapi kawan aku bangsa ni, nak handle dengan orang dia sendiri pun payah. Aku tak kata aku pandai, tapi dia buka email Yahoo pun tak pandai.

Aku memang pelik dengan perkara macam ni. Tak la pandai sangat rupanya. Bluwek.

p/s aku bukan rasis. Tapi mereka yang menjadikan suasana itu berbau rasis. Boleh kau duduk dalam negara ni tanpa rasa rasis?

1 comment:

xplorer said...

agree with you on that MAS.