Tuesday, July 7, 2009

Saya suka kambing.







Setiap hujung minggu, setakat ini saya akan kembali ke Sandakan. Saya masih tidak berani untuk tinggal di rumah saya di Telupid. Hari minggu yang lepas, saya dan emak saya pergi melihat-lihat pameran pertanian dan penternakan peringkat negeri Sabah. Hanya gambar-gambar haiwan hasil ternakan menarik perhatian saya. Gambar-gambar lain pun ada, nanti diupload. Lihat saja kambing-kambing di dalam gambar ini. Tiba-tiba saya teringin ingin memelihara kambing, sebab sebelum ini saya ada Piwi, Bobo dan Jantan sebagai haiwan peliharaan saya. Kalau kambing mungkin lagi comel kan?

p/s : saya mahu memberikan kambing warna biru laut kepada seorang teman, sebab dia setuju dengan pendapat saya; memberi hadiah hadiah kambing kepadanya adalah cara yang romantik. hahahaha..mana nak cari kambing warna biru laut ya? Dia yang rekues kaler macam tu.

p/s/s : Agaknya kalau saya pelihara kambing, apa nama yang sesuai? kepada kambing betina? kepada kambing jantan?

p/s/s/s : Kawan saya dah jadi tokeh kambing kat Sandakan. Haih.

9 comments:

xplorer said...

saya pulak suka makan kambing,he he

UpperSixers said...

kambing? minat ternak kambing?
biasanya baka kmbing yg mmpunyai pasaran adalh sperti oktovian, janapari,senen crost,thugerburt crost dan yg paling mahal kambing boo. kalau kat sini sekilo dijual di pasaran terang pd kadar rm25-30.kalau pasaran gelap x tau plak aku. apa2pon mudh2an ko jadik tokeh kmbng yg berjaya. klu kmbing dah ramai karang, leh la ko sponsor kmbing utk gathring kita..hahah

Anonymous said...

Kambing Boer yang mahal dan chumell..
Yang Benar dan Ikhlas,
Ah Chi
Jin Jai Yen

Facet said...

omg, look at the white and blackie one!!

evilnya wajah mereka :((

nlz said...

jgn lah ko bela kambing.. nnti lari tuh kambing tgk ko.. wakakaka.. diorang nmpk ko macam kak ros(upin dan ipin punya kakak) hahahaha..

dOn said...

uik? ndak plak kita terserempak kan?

kalau kambing betina - bingtina....
kalau kambing jantan - bingtan....

wkwkwkwkwkwkwk

Mas Mohd Yunus said...

bro explorer : kawan saya penah belanja saya makan kambing masak style morroco kat Bukit Bintang. Fuh Lazat.

haris : doakan kejayaan aku..hahaha

facet : oh, boleh digunakan untuk upacara minum darah kambeng black metal haha

nelz : ko jeles hhahaha

don: idea yang baik sekalis.

--·!¦[·§hÿTLë§sñe§s]÷·¤— said...

jeles.. tia la kali.. peelissszzzz... hahaha.. cara auw dulu..

Sang Rajuna said...

Assalamualaikum Mas,
Accidental i found yr blog- ex smk sandakan.
The school that i was a teacher before (1996-199). The school that im being a popular teacher for a form 6 students long time ago.
The school tht told me the true colours of educationist.
The school that i met many brilliants.
The school that a gave a very sentimental value for me.
Today i met u and Im proud to say that actually ure very creative. I like yr photos, the angle, the creativity and i can feel the emotions behind all that. So, Keep it up and always keep cool.
Ikhlas,
"SENTIASALAH MENJIWAI KECMERLANGAN".