Monday, July 13, 2009

Ahmad Masrizal, kamu dah kembali!!!!!


Inilah dia Cikgu Ahmad Masrizal. Berlokasikan di Sepilok Laut, Sandakan. Jelita tak saya bila kurus? ahahahahaha...very the retro ok, gambar ni berusia lebih kurang 11 tahun.


Sang Rajuna said...

Assalamualaikum Mas,
Accidental i found yr blog- sandakan.
Are u ex SMK Sandakan? Btw...i was served in SMK SANDAKAN....
The school that i was a teacher before (1996-199). The school that im being a popular teacher for a form 6 students long time ago.
The school tht "told" me about the true colours of educationist.
The school that i met many brilliants.
The school that gave me a very sentimental value, till now.
Today i found yr blog and Im proud to say that actually ure very creative. I like yr photos, the angle, the creativity and i can feel the emotions behind all that. So, Keep it up and always keep cool. Be great Sandakanians!
Ikhlas,
"SENTIASALAH MENJIWAI KECMERLANGAN"

_____________________________________________________________________

serius weh. Aku memang tekejut kedatangan beliau dalam blog aku ni. Cikgu, please keep in touch dengan kitorang. JHampir 11 tahun tanpa kabar adalah satu perkara yang aneh. Aku tak jadi nak away-away gara-gara Accidental cikgu ni..hahaha...apa pun, betul cakap beliau, beliau mmg femes masa beliau bertugas di Sekolah Menengah Kebangsaan Sandakan, Sandakan pada tahun 1996 - 1999. Aku tak nafikan, Cikgu Ahmad Masrizal merupakan pencabar aku, untuk aku mengubah hidup. Cikgu, saya kurang berjaya. Tetapi saya tak pernah lupa diri. Saya tinggalkan kehidupan di kota sana, dan kembali ke bandar kecil ini, untuk sekali lagi menyahut cabaran dari cikgu menjadi seorang Sandakanian yang berjaya. Kenapa tidak?

p/s aku tak sabar palu kompang, bagi tau orang2 kampung!

p/s/s Cikgu, kami mungkin mengadakan gathering semula untuk pelajar batch 1998/99 pada 11.11.2011. Sila kemaskini jadual cikgu ok. Pastikan cikgu datang. Lokasi, sudah tentu Sandakan.

21 comments:

UpperSixers said...

wowww..ni lepas berlakon drama perang yusuf haslam ek? waa masa ni mu sungguh mudo belio..aku rasa prgram batch kita paling happening. program ni byk mnginsafkan budk2 batch kita utk terus berjaya.

Perempuan Pemimpi said...

haris : ya ya, tak sabar nak gosip2 wooo..

Ryzal72 said...

Assalamualaikum Mas dan semua,
Woo what a small world. Mas, actually im guessing ure the one who is my students. I just gambling frwarded my msg to this blog and Yah...BINGGO. Its u...Mas who always berantakan dengan saya dalam kelas dahulu hahahhahahhaa.
Yeah 11 years we lost contact each others. Some of yr collegue did contacted me, but the rest gone like the wind- Angin pulau berhala kot(Disitulah ku bercanda dengan cikgu Ku Swee Lan hahhahha.), masih ada ke?. Its my fault my dear students not u.
Mas, dnt ever said tht u kurang berjaya. What is the concept of berjaya dalam hidup?. can u tell and explain to me?. Is it becoz we can be a lawyer buruk like haris?. Is it becoz we can be police officer or engineer or doctor or guru yang perasan hahahhahahhaha...
Hmm..i think again kita akn berantakan hahahahhaa....
Well Mas, as i told u before wht ever it is...life must go on. Not everybody was born to be a doctor, lawayre, teacher etc thts the fact and we must accept it (qada n Qadar). But the most important is u must create an effectiveness to the people surround u. The peoples will like u....they will happy with u and only tht we can call is keberjayaan dalam hidup.
So the morale of the story is no matter who u are, wht is yr title, wht is yr race/religion, frm where u are, CREATE THE HAPPINESS TO OTHERS BY MOTIVATING THEM, ENCOURAGING THEM, SUPPORT THEM AND ALWAYS LOOKING FORWARD IN YR TRUE LIFE.
By that, i stop first have to go.
p/s: Send my regard to all of my lovely students ok....

gopenghagen said...

Assalamualaikum cikgu ahmad.

so long after the last time we met. i got several infos from ckgu zamani's blog about u. i thnk some of it need your clarification.hahah..espclly bout the hairy thing. hahah
still teaching? we still need a dedicated teachers like u n ckgu zamani who're not only teach but on top of it, produce quality generation for our nation.

Anonymous said...

Assalamualaikum Cikgu Ahmad Masrizal!

Terharu pula dapat jumpa balik cikgu di sini. Masih ingat saya pelajar baru masuk tahun 1999 dalam kelas 6A2 cikgu Ahmad, si Norazean Azman yang perasan SMK Sandakan tu bapak aku yang punya sebab selalu ponteng kelas huhuhuu...

Keep in Touch cikgu! Semangat cikgu selalu berjaya meresap ke jiwa anak2 muridmu.. :)

Yang Bener,
Jian.

Perempuan Pemimpi said...

CIkgu Ahmad: It was my good old days. thanks for being here anywhere. jangan lesap lesap lagi..ahahahaha

haris : hairy thing apa cita wooo

Jian : serius, skola tu bapak ko yang punya. kaya eh pakcik azman haha

Sang Rajuna said...

Assalamualaikum,

Jian, i remember u. How come i forget the problematic student like u hahahhahhaa. Oppes sorry, kidding k. Btw, thnks fr greeting me. Apa Cerita sekarang?.Anak dah berapa..bla...bla..bla..?

Hariss: Awat takde nickname melayu ka nak pakai, kata pejuang bahasa konon Cheh!macam V sivakumar di Perak juga hahahhahaha. Cammon dude, gunala nickname sepilok ke, Gua gomantong ke atau sugaliud baru WOW bro and selaras dengan apa yang dikata. Politik...politik....!

Mas,saya pohon kebenaran untuk bertapak di blog Mas. Untuk berapa lama, sampai bila saya tidak pasti...hanya masa yang menentukan! Tatkala saya masih sempat beradu disini..diharap dapatlah berkhabar berita dengan seramai yang mungkin. Rupa hidup saya telah banyak berubah berbanding dahulu. Banyak yang perlu diperbualkan tapi rasanya biarlah sedikit-sedikit, tidak macam PM who bundle of those good things in one day.

Ooh yea....Why i want 2 use ure blog to articulate with others and not the uppersixers blog?. Only i have the answer. Rahsia tetap rahsia kata siti NurhaLIJA baca korang semua hahahhaha. Btw, uppersixers blog, please dnt feel hurt with me. Its nt because i dnt like yr blog. I salute the moderator who build up the blog. Sapa yea hehehhehhe?. Im proud of u bro. In the era of the millenium, u all guys fantastic. So jangan marah n just be gentlemen ok! Macho bah...hahhahaaa...

Kirim salam semua, Adios bah!

Cikgu Metal said...

Old school pix. See his flat tummy. It was 10 years ago. I bet, now he need at least 36 inches on his waist.

Peace no war dude!

gopenghagen said...

cikgu ahmad,
saya berfikir..sang rajuna itu melayukah dia?

Perempuan Pemimpi said...

problematic student kakakakaka...ala jian, ko rileks saja. Besar suda kita ni buli melawan cikgu-cikgu ni..hahaha

Cikgu Ahmad, FYI, saya kini bertugas / sentiasa berurusan dengan para cikgu2/gurubesar/pengetua di Telupid. Sedikit masa lalu, saya pernah berkeinginan mahu menjadi seorang pendidik. Tapi rezeki memang tak ada, mungkin pointer degree saya pun kurang sesuai menjadi seorang pendidik. Tapi, bila saya dapat peluang dengan tugasan terkini, baru saya tahu jadi cikgu ni bukan mudah ok!

(selain dapat menjamu cuci mata, melihat cikgu2 yang hensem dalam kawasan pedalaman)

opss iklan. Untuk pnengetahuan kamu semua juga, kita di sini biasa ber-aku-kau dengan sesiapa saja yang boleh dianggap kamceng (org Sabah). Tapi, saya tidak sampai hati mahu berkomunikasi dengan kaedah begitu. Profesion guru sepatutnya diletakkan di tempat yang teratas dan mulia, walaupun ada juga yang tidak sesempurna (hampir semua?) di mata kita. Oh, mungkin saya patut memblogkan keadaan baru ini. Biarpun saya menduduki tugasan di antara petugas atasan, tapi saya menghadapi masalah komunikasi di sini. Dari segi rutin harian di pejabat mahupun rutin biasa. Almaklumlah, bukan semua berpeluang boleh berada di tempat yang sedikit tinggi dan mempunyai sedikit pengalaman.

(saya agak patriotik, kalau kamu tahu. Jadi kamu faham tak keadaan saya?)

Kini saya perlahan-lahan memperbaiki keadaan, membaik pulih apa yang patut (pada diri saya) dan perkara lain-lain.

Saya memerlukan pendapat. Mungkin dari cikgu-cikgu yang terdahulu. Atau dari kawan-kawan yang ideologinya boleh diterima pakai.

moderator uppersixer tu haris la cikgu.

cikgu metal : i bet u! hahahha

haris : pertembungan ilusi dan keinginan semasa mudanya. Jangan dihairankan. kakakakaka

Anonymous said...

Cikgu Ahmad,

Hahahaha..problematic student ka?.. ok bah cikgu, aku x terasalah.. memang betul pun hehe.. Saya belum ada anak cikgu. Belum ada rezeki :).

Tahun lalu sempatlah merasa jadi cikgu sekejap. Guru sandaran, tapi kontrak tidak disambung mungkin naik level jadi 'problematic teacher' lak..selalu ponteng kerja..haha just kidding!

Cikgu apa khabar? apa cerita?.. Mau pula tengok wajah cikgu yang terkini setelah berbelas tahun.. :)

Mas,

ohhh ketawakan aku ya! hahahah..iya rilekss beb.. tarik napassss...

Mau dibawa berlawan ndak berani aku beb!gagaga.. Masih segar lagi dalam kepalaku ni macamana kalau Cikgu Ahmad marah.. takutnya!! kecut perut satu kelas.. atau mungkin aku satu orang jak kecut perut kot?.. Ko haris masih ingatkah kalau cikgu ahmad ni marah. Dia jarang marah tapi, sekali marah satu kelas diam..

Yang menaip lambat,
Jian.

Perempuan Pemimpi said...

pernah ka dia marah? aku lupa2 la. ka waktu dia marah aku buat tak peduli ....hahahaha...

dOn said...

wah... bestnya dpat jumpa cikgu lama.. :)

Sang Rajuna said...

Assalamualaikum,
Mas; Apa an kerja mu sih...aku bingung sekali dan enggak mengerti bila membacanya hehhehhee. Jangan bersastera dong!

Haris; ...well ure truely lawyer hah! I askd u the question and ure nt answering but u threw me back the question hahahhaha....Apakah kita satu tok guru....tidak rasanya. Saya lebih kepada Ustd.Nasha hehehhhehhe. Tell me more about u dude.

Jian; Hmm....saya sudah tua jian, bukan macam dulu. Dah 37 tahun. Rambut makin beruban mungkin kerana saya hidup dalam berifkir n kerja. Jika saya renung balik gambar dengan Mas itu, rasanya semua sudah berubah. KAsutnya sudah tiada, seluarnya juga, bajunya juga, topinya juga semua kena rampok dek pelajar-pelajar aspura sebelum balik dulu hahahhaha. Cuma janggutnya masih ada begitu..cuma sedikit keputihan. Nanti saya post satu dua gambar kepada Mas untuk tatapan semua. Jian, bab-bab anak nie...kena RAJIN berusaha. Tengok ustad halim, 7 tahun kahwin baru dapat rezeki, bila sudah dapat seorang...terus bertambah-tambah hehehhee...

Don; Apakah engkau jejaka misteri yang selalu muncul dalam cerita niang rafik TV3, ehehhehhee....intro bro. 11 tahun sudah lupa nama manjanya.....barangkali ada cerita menarik untuk kita kongsi.

To all of my student overthere;
SET YOUR GOAL, GO FOR IT AND BE A GOAL ACHIEVER!

Warmest Regard!

Sang Rajuna said...

P/s : Mas, apaan emailmu?. Kok yang diblog itu enggak valid. Bikin malu company aje deh hehehhehe!

Perempuan Pemimpi said...

Dear Sang Rajuna Nestapa (hhaaha)

kerja saya biasa2 saja cikgu. Pertembungan antara orang atasan dan orang bawahan, tp bukan penyelia. hehehe..ini bukan bahasa sastera cikgu tapi saya sedang praktikkan penggunaan bahasa melayu yang ideal dalam penulisan blog.

Don tu bukan student cikgu dulu. Dia baru lepasan SPM dan sangat berjiwa patriotik. hehehe

email saya tu valid la. Itu main ID untuk Yahoo Mesengger saya juga.

Sang Rajuna said...

My dear Mas.
I tried few times to email u using the address langit_7 but its shows tht the email was not valid.
This is the report: Hi. This is the qmail-send program at yahoo.com.I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.langit_7@yahoo.com.my:
124.108.116.72 failed after I sent the message.
Remote host said: 554 delivery error: dd This user doesn't have a yahoo.com.my account (langit_7@yahoo.com.my).

So, please update dong!

Perempuan Pemimpi said...

its langit_7@yahoo.com la cikgu. no MY. heheheh

Sang Rajuna said...

Assalamualaikum Mas,
apalah malang nasib saya ini. Ini kali ketiga saya tried to email using the address in yr blog. And this is the result. Chck it out.

failure notice
Rabu, 15 Julai, 2009 23:06
Daripada:
Penghantar ini disah DomainKeys
"MAILER-DAEMON@yahoo.com" MAILER-DAEMON@yahoo.com>
Tambah Pengirim pada Kenalan
Kepada:
jacqds@yahoo.com
Hi. This is the qmail-send program at yahoo.com.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

langit_7@yahoo.com>:
206.190.53.191 failed after I sent the message.
Remote host said: 554 delivery error: dd This user doesn't have a yahoo.com account (langit_7@yahoo.com) [-5] - mta254.mail.re2.yahoo.com

--- Below this line is a copy of the message.

Perempuan Pemimpi said...

macam mana boleh tak wujud, kalau hari2 saya online pakai yahoo messenger ya? muskil sunggoh.

anyway, cikgu boleh try as below

a.masnoni@yahoo.com
mas7@yahoo.com
ym.mas7@yahoo.com

Sang Rajuna said...

Assalamualaikum Mas dan semua,
Jika malam ini free dan berkesempatan dalam pukul 10/10.30 ..apa kata layari astro awani(501).Tajuk perbincangan ialah MENILAI PRESTASI MENTERI, Ahli Panel ialah Sang Rajuna hehehheehe. Check it Out ok.
Adios!