Tuesday, June 3, 2014

Persepsi

Saya rasa kamu suka dengan kerjaya kamu sekarang.
Judging?
Tidak. Tapi saya tahu, kamu suka. Post-post kamu di Facebook menunjukkan kamu sedang gembira.

--------------------------

Persepsi manusia ini kadang-kadang malah selalu berguna kepada kita yang mendengarnya. Betul atau tidak, sekurang-kurangnya ada manusia lain sedang memberi perhatian kepada dirimu. Saya tidak kisah pun apa tanggapan orang lain; dalam stage usia sekarang. Dulu, semasa muda mudi, saya ambil kisah. Kalau tidak sesuai dengan personal saya, saya bentak. Oh ya, secara berhemah. Tidak. Kadang-kadang pandai emo juga. Saya selesa menjadi manusia.

Ada satu stage usia, di mana kamu akan malas memikirkan hal-hal tragedi. Ketika hendak tidur malam, ada waktunya kamu perlu merancang bagaimana perlunya menjadi manusia yang kuat untuk hal-hal esok hari. Bangun pagi, penuh ceria. Kemudian seharian tugas dilakukan dengan semangat membara walaupun berlakunya 'tragedi'. Itu banyak maksudnya. Kau pandai-pandai letak di mana sebenarnya 'tragedi' itu. Hairan kadang-kadang, bila difikirkan, kenapa perlu marah-marah atau membesarkan masalah untuk hal rumit kecil besar. Betul, ada masanya kita tetap memerlukan sokongan dari manusia lain. Ada masalah yang tidak dapat selesaikan sendiri. Tetapi banyak masalah boleh diselesaikan dengan cara sendiri, asalkan tidak menganiaya orang lain. Hal muda dulu sudah berlalu. Saya simpanlah. Kau nak kenang hal lepas, itu hak kau.

Setiap kita berhak merasa selesa. Kita pilihlah mana-mana jalan kehidupan yang dirasakan sesuai. Berpadah-padah.

-----------------------------

Selamat malam.

1 comment:

Benny said...

Omega, nevertheless, experienced arranged it's places upon tag heuer replica sale quicker equipment. along with Kennedy's 1962 talk providing the actual guarantee fake hublot with placing guy about the celestial satellite, there is an additional reward available getting the state view associated with NASA. Whenever Rolex launched it is very first sporty rolex replica within 1963, the actual ref. 6239, this as well experienced it's eye considered the actual rolex replica uk. Refreshing the title used for that ref. 6062 moonphase the problem which identifies the actual literal which means associated with cosmography, the overall research from the world, the brand new rolex replica sale had been known as "Cosmograph. inch Such as rolex replica sale it had been big, difficult, as well as obvious, exactly what had been necessary for use within room.